Veselīgs dzīvesveids
Profilakse
Uzturs
Pašsajūta
Ķermeņa kopšana
Seksuālā veselība
Fiziskā aktivitāte
Kaitīgie ieradumi
Vide un ekoloģija
Jaunumi medicīnā
Tehnoloģijas
Medikamenti
Aktualitātes
Dzīvesstāsti
Aptiekas
Iestādes
Personības
Apdrošināšana
Lasīt rakstus
Pirmā palīdzība
Lasīt rakstus
Pacientu tiesības
Lasīt rakstus
Pasākumi
Lasīt rakstus
Slimības un stāvokļi
Mutes dobums
Āda
Kauli un locītavas
Muskuļi
Nervu sistēma (un smadzenes)
Maņu orgāni
Endokrīnā sistēma
Sirds-asinsvadu sistēma
Elpošanas orgānu sistēma
Gremošanas sistēma
Urīnorgānu sistēma
Dzimumorgānu sistēma
Infekcijas slimības
Iedzimtība
Imunitāte
Dzīves gājums
Diabēta pacienta rokasgrāmata
Kas ir cukura diabēts?
Cukura diabēta ārstēšana
Hipoglikēmija. Smaga cukura diabēta dekompensācija
Cukura diabēta vēlīnās komplikācijas
Akūtas infekciju slimības un citas slimības diabēta pacientiem
Psiholoģiskās problēmas diabēta pacientiem
Diabēta pacients ģimenē un sabiedrībā
Vitamīnu dārzs
Multivitamīni un minerālvielas
Acīm
Cilvēkiem ar diabētu
Matiem, nagiem, ādai
Imunitātei
Sirds un asinsvadu sistēmai
Locītavām un kauliem
Kauliem un zobiem
Nervu sistēmai
Antioksidanti
Grūtniecēm
Bērniem
Doctus diskusijas
   
Ieiet sistēmā
         
Sākums Raksti Medicīnas speciālistiem Kalendāri Medicīnas katalogi Jautājums aptiekāram Doctus Forums Kontakti
 
Lai nogurums mums netraucētu sasniegt mērķus!
2005. gada 30. decembris
Kategorija: Veselīgs dzīvesveids > Pašsajūta
Nogurums darbā un nevēlēšanās neko darīt – tās ir tik pazīstamas sajūtas darba laikā daudziem cilvēkiem, it īpaši drūmajos un tumšajos ziemas laika apstākļos, kad vislabāk vēlētos atrasties vietā, kur jūtamies labi un neviens nevēlams cilvēks mūs netraucē. Kurs smelties enerģiju, lai justos moži, dzīvespriecīgi vienmēr darbam gatavi un strādāt griboši?

Daži padomi kā darba dienu pavadīt ar enerģisku un darboties gribošu noskaņojumu:

· Tas, kā jūs jutīsieties dienas laikā, ļoti ir atkarīgs no tā, kā jūs iesāksiet savu dienu. Tādēļ ļoti svarīga un neatņemama ikdienas rīta sastāvdaļa ir brokastis, kas patiesībā ir vissvarīgākā maltīte dienas laikā. Maltītes pagatavošanā noteikti izmantojiet veselīga uztura ieteikumus, jo ir pierādīts, ka brokastu ieturēšana cilvēku padara mundrāku, uzlabojas domāšanas un koncentrēšanās spējas, kā arī jūs paši jutīsieties labāk gan fiziski, gan psiholoģiski. Uz brokastu galda noteikti vajadzētu būt ēdieniem, kas satur ogļhidrātus, kas nepieciešami kā enerģijas avots, lai vispār būtu spēks darboties, kā arī olbaltumvielas saturošiem produktiem, kas nepieciešami izturībai. Labas idejas brokastīm ir jogurti, sausās graudaugu brokastis ar pienu vai jogurtu, olas, graudu maize ar sieru un visdažādākie augļi un dārzeņi. Vēl viens veids, kā savas organismam sniegt rīta enerģijas devu ir svaigi spiestas dārzeņu un augļu sulas, tās savstarpēji var jaukt visdažādākajās attiecībās, kā vien jums labāk patīk un šķiet garšīgāk.

· Viens no iemesliem, kāpēc cilvēks darba laikā jūtas saguris un miegains, ir sēdošais darbs: visa diena tiek pavadīta praktiski nekustīgi. Pat nelielas regulāras pastaigas pa biroja telpām spēs jūs uzmundrināt. Ja nepieciešams kolēģa padoms vai kāda informācija no viņa, tad nezvaniet un nerakstiet viņam e-pasta vēstules, bet labāk aizejiet un personīgi aprunājieties ar viņu, arī personīgais kontakts, iespējams, sniegs gandarījumu un aizvairīs prom miegainību. Ja nav citu iespēju, tad regulāri kaut vai dodieties paveldzēt sevi ar malku ūdens. Pat visniecīgākās kustības uzlabos asinsriti, ar kuras palīdzību organisms tiek apgādāts ar skābekli un citām tam nepieciešamajām vielām, līdz ar to arī smadzenes saņems vairāk skābekļa, jutīsieties spirgtāk un darbaspējas atjaunosies.

· Arī darba laikā ir jāatvēl laiks maltītēm, tām gan vajadzētu būt vieglām, bet tajā pašā laikā arī veselīgām. Pēc sātīgas ēdienreizes ņipri sāk strādāt kuņģis un zarnas, kas cenšas sagremot visu apēsto, bet pats cilvēks jutīsies vēl miegaināks un vairāk noguris, līdz ar to darbaspējas nu nekādi nebūs uzlabojušās.

· Izvairieties no saldajiem cukuru saturošajiem našķiem, jo mūsu organisms no tiem saņems tikai īslaicīgu enerģijas pieplūdumu, pēc tam atkal sekos kritums, kad iestāsies vēl lielāks gurdenums un nespēks. Saldo uzkodu vietā labāk izvēlieties graudu batoniņus, jo tie satur saliktos ogļhidrātus, kas nodrošina enerģiju organismam nodrošina ilgāku laiku. Vēl viens veids, kā atjaunot sevī mundrumu un aizdzīt miegainību – pēc ēšanas iztīriet zobus ar atsvaidzinošu zobu pastu, tas ļaus jums arī pašiem justies svaigāk.

· Viens no svarīgākajiem priekšnoteikumiem možam garam ir pietiekams miega daudzums. Ļoti daudziem cilvēkiem tik pazīstama ir situācija, ka dažādu iemeslu dēļ gulēt iešanas laiks iestiepjas jau vēlā nakts stundā un tad no rīta jāmokās ar pamošanās grūtībām. Pilnvērtīgs un netraucēts miegs, kas ilgst vismaz 7-8 stundas ir labākais veids, kā justies spirgti visu dienu. Ja arī dienas laikā nepielūdzami sāk nākt miegs, un ir iespēja nedaudz nosnausties, tad ļoti bieži pietiek vien ar 15 snaudas minūtēm, lai atjaunotos darbaspējas. Svarīga ir arī pilnvērtīga atpūta, tādēļ brīvais laiks tomēr ir jāizmanto, darot to, ko visvairāk vēlas sirds, aizmirstot par darba problēmām un sarežģījumiem. Atpūta un spēku atjaunošana palīdzēs strādāt darba laikā ar pilnu atdevi, līdz ar arī rezultātiem nevajadzētu izpalikt.

Lai mums visiem ražens Jaunai gads, lai tas mums ikvienam nes dzīvesprieku un veselību un lai tajā piepildās viskvēlākās cerības un sapņi!

0 komentāri Vērtējums: Skatīts: 2623
Vārds:
Anonīms
Komentārs:
Lasīt komentārus
Vēl par šo tēmu lasiet:
Dzīve ir šķēršļu josla, kura mums jāpārvar
Fiziskās un garīgās veselības mijiedarbība
Možs gars mūsu labsajūtai
Vai saldumi var mazināt uztraukumus un stresu?
 
Kaulu veselība

Komentētākie raksti

© iAptieka, 2018. Lapas lietošanas noteikumi. Reklāmas iespējas. Kontakti.
RSS ziņas: Raksti. Īsās ziņas. Wap: iAptieka.
Izstrādātājs: