Veselīgs dzīvesveids
Profilakse
Uzturs
Pašsajūta
Ķermeņa kopšana
Seksuālā veselība
Fiziskā aktivitāte
Kaitīgie ieradumi
Vide un ekoloģija
Jaunumi medicīnā
Tehnoloģijas
Medikamenti
Aktualitātes
Dzīvesstāsti
Aptiekas
Iestādes
Personības
Apdrošināšana
Lasīt rakstus
Pirmā palīdzība
Lasīt rakstus
Pacientu tiesības
Lasīt rakstus
Pasākumi
Lasīt rakstus
Slimības un stāvokļi
Mutes dobums
Āda
Kauli un locītavas
Muskuļi
Nervu sistēma (un smadzenes)
Maņu orgāni
Endokrīnā sistēma
Sirds-asinsvadu sistēma
Elpošanas orgānu sistēma
Gremošanas sistēma
Urīnorgānu sistēma
Dzimumorgānu sistēma
Infekcijas slimības
Iedzimtība
Imunitāte
Dzīves gājums
Diabēta pacienta rokasgrāmata
Kas ir cukura diabēts?
Cukura diabēta ārstēšana
Hipoglikēmija. Smaga cukura diabēta dekompensācija
Cukura diabēta vēlīnās komplikācijas
Akūtas infekciju slimības un citas slimības diabēta pacientiem
Psiholoģiskās problēmas diabēta pacientiem
Diabēta pacients ģimenē un sabiedrībā
Vitamīnu dārzs
Multivitamīni un minerālvielas
Acīm
Cilvēkiem ar diabētu
Matiem, nagiem, ādai
Imunitātei
Sirds un asinsvadu sistēmai
Locītavām un kauliem
Kauliem un zobiem
Nervu sistēmai
Antioksidanti
Grūtniecēm
Bērniem
Doctus diskusijas
   
Ieiet sistēmā
         
Sākums Raksti Medicīnas speciālistiem Kalendāri Medicīnas katalogi Jautājums aptiekāram Doctus Forums Kontakti
 
Vai grūtniecības laikā ir droši nodarboties ar fiziskajām aktivitātēm?
2007. gada 14. jūnijs
Kategorija: Veselīgs dzīvesveids > Fiziskā aktivitāte
Pats galvenais priekšnosacījums fizisko aktivitāšu veikšanai bērna gaidīšanas laikā ir tas, kā jūtaties un kā noris Jūsu grūtniecība. Vienīgi ārsts var objektīvi novērtēt, vai sportošana nekaitēs Jums un Jūsu gaidāmajam mazulim, un kādas aktivitātes individuāli Jums būs vispiemērotākās. Jāpiezīmē, ka pareiza fizisko aktivitāšu izvēle uzturēs Jūs veselīgu un liks justies labi grūtniecības laikā.
Lai gan ir jāizvairās no spraigām un aktīvām fiziskām aktivitātēm, viegla sportošana var piedāvāt daudz ieguvumu veselībai, raksta medicinenet.com:
 
  • Labāka pašsajūta, daudz vairāk enerģijas un labāks miegs naktīs;
  • Samazinās muguras sāpes un uzlabojas stāja, stiprinās augšstilbu un sēžamvietas muskuļi;
  • Samazinās stress un nervu saspringums;
  • Samazinās vēdera aizcietējumu risks;
  • Grūtniecības laikā tiek uzņemts mazāks liekais svars, un pēc dzemdībām ir vieglāk atgūt iepriekšējo ķermeņa svaru.
 
Jūsu organisms pats Jums pateiks, kad fiziskās aktivitātes būs gana. Nekavējoties pārtrauciet sportošanu un pēc iespējas ātrāk apmeklējiet ārstu, ja sajūtat kādu no sekojošiem simptomiem:
 
  • Milzīgs nogurums;
  • Reibonis;
  • Sirdsklauves;
  • Elpas vilciens saīsinās;
  • Sāpes krūškurvī;
  • Sāpes mugurā vai iegurnī;
  • Kļūst neskaidrs un miglains skats.
 
Vispiemērotākās fiziskās aktivitātes grūtniecības laikā ir tās, kurās nav jāceļ milzu smagumi. Peldēšana un stacionāra riteņbraukšana būs piemērotas aktivitātes visas grūtniecības garumā. Pastaigas un zemas intensitātes aerobika parasti tiek viegli panestas. Tomēr- tikai Jūs un Jūsu ārsts izlemsiet, kas Jūsu gadījumā būs Jums un gaidāmajam mazulim vispiemērotākās.
 
Izvairieties no aktivitātēm, kurās ir paaugstināts kritienu vai ievainojumu risks. Pat viegli ievainojumi vēdera rajonā var atstāt nopietnas sekas uz grūtniecību. Pēc pirmajiem trīs grūtniecības mēnešiem, vislabāk ir izvairīties no vingrojumiem, kuri jāpilda guļot uz muguras, tā kā gaidāmā bērna svars var traucēt asins cirkulācijai. Arīdzan ieteicams izvairīties no ilgstošas stāvēšanas kājās, raksta familydoctor.org.
 
Karstā laikā ieteicams fiziskās aktivitātes veikt agros rītos vai vēlos vakaros, lai izvairītos no pārkarsēšanās. Ja sportojat iekštelpās, pārliecinieties, vai telpas tiek pietiekami ventilētas, un vienmēr dzeriet daudz šķidruma - pat, ja nejūtaties izslāpusi.
 
Lietojiet sabalansētu un pilnvērtīgu uzturu. Grūtniecības laikā nav uzreiz jāsāk ēst divas reizes vairāk jeb jāēd „par diviem”, pietiks ar 300Kkal daudzuma pievienošanu ikdienas uzturam, iesaka familydoctor.org.
 
 
Liene Straupmane
0 komentāri Vērtējums: Skatīts: 1261
Vārds:
Anonīms
Komentārs:
Lasīt komentārus
Vēl par šo tēmu lasiet:
Grūtniecēm svarīgas un nepieciešamas vielas
Grūtniecības pazīmes
 
Kaulu veselība

Komentētākie raksti

© iAptieka, 2018. Lapas lietošanas noteikumi. Reklāmas iespējas. Kontakti.
RSS ziņas: Raksti. Īsās ziņas. Wap: iAptieka.
Izstrādātājs: